Otsikossa on kerrottu viikonlopun tai lähinnä perjantain ja lauantain ohjelma.

Me päätettiin järjestää kämppisten kanssa bileet perjantaina meidän blockissa. Niimpä me siivottiin yhdessä keittiö (uskomattoman ennenkuulumatonta! Vihdoinkin saatiin kaiken maailman ihmeelliset roinat pakastimen ja jääkaapin päältä pois!), käytiin Asdassa ostamassa kaikkea tarpeellista sekä pynttäydyttiin kihartamalla jokaisen hiukset. Kymmeneltä kukaan ei ollut tullut meidän partyihin, mutta puoli yksitoista keittiö oli täynnä ja Block AA-party olikin menestys! Osa porukasta lähti kahdentoista aikoihin clubille, mutta he päättivät palata takaisin, koska meidän pippaloissa oli kuulemma niin mukavaa. Mä menin nukkumaan varmaan kolmelta.

Lauantai-aamu valkeni kuitenkin aikaisin, koska herätyskello oli soittamassa jo kello 06.45. Ohjelmassa oli nimittäin omatoimimatka Cambridgeen Malún, Veroniquen, Celinen, Nathalien ja Blondiin (= älä kysy miten kirjoitetaan, mut lausutaan suunnilleen noin...) kanssa. Jos lähtee ranskalaisten kanssa matkaan, on hyvin todennäköistä että myöhästyy... Me oltiin bussipysäkillä klo 08.00 ja junan lähtöaika Leicesterista oli klo 08.15. Kun pääsimme sisälle bussiin, meillä oli neljä minuuttia aikaa ehtiä junaan. Celine ja Veronique pyysivät bussikuskia ajamaan rivakasti, mutta kuski vain nauroi ja ei uskonut, että meillä olisi toivoa. Bussikuski (ja myönnetään että myös minä) aliarvio ranskalaisen aikakäsityksen; juna oli myöhässä viisi minuuttia ja me ehdimme siihen mainiosti (tosin juoksemalla kuin henkemme edestä).

Cambridge oli nätti. Kuvat kuvateksteineen kertovat enemmän.

Tässä on kaikki Cambridgen matkailijat. Takarivissä vasemmalta Celine, Veronique ja 'Blondiin' Ranskasta. Eturivissä Nathalie Ranskan Guineasta, Malú Italiasta ja minä Suomesta.

Katsokaapas näitä kukkasia! Täällä on kevät (myös Leicesterissa näkee näitä).

Noilla veneillä kuulemma näkee yliopistot kaikkein parhaiten (myyjä väitti niin kun yritti saada meidät veneen matkaan kymmenellä punnalla). Malú sanoi, että pitää mennä Venetsiaan, jos haluaa kokeilla tommosta venettä. Ranskalaiset väittivät, että voisin puhua noiden hanhien kanssa suomea. Yritin, mutta ei ne mua ymmärtäny :P.

Tuonne sitten ens vuonna Erasmus-vaihtoon!

Yliopistojen lisäksi kävimme Malún kanssa argeologia-museossa. Siellä oli myös paljon kaikenlaisia esineitä ympäri maailmaa ja Suomenkin esittelylle oli peräti varattu kokonainen vitriini. Vitriinissä oli esillä muun muassa matto ja poron talja. Emme ehtineet muihin museoihin, koska ne menivät hirmuisen aikaisin kiinni lauantaipäivän vuoksi. Meille jäikin tunti aikaa shoppailulle. Löysin todella hyvät farkut vain 26 eurolla. Ja ne istuvat hyvin eikä tarvitte lyhentää! Vitsit mikä löytö ja muistoesine Cambridgesta! Ei vaiskaan. Cambridge oli todella nätti kaupunki ja ehdottomasti suosittelen siellä käymistä kaikille jotka täällä saarivaltiossa oleskelee. Ja pankkiksille tiedoksi, että ostin Cambridgesta magneetin.

Olimme takaisin Leicesterissa puoli yhdeksän aikoihin illalla, mutta ehdimme käydä vain kääntymässä Mary Geellä, koska Students Unionilla oli tiedossa Cultural Night: musiikki- ja tanssiesityksiä eri puolilta maailmaa. Siellä oli muun muassa italialaisia ja tahitilaisia lauluja sekä kreikkalaista tanssia ja intialainen muotinäytös. Kiinalanen tytön esittämä laulu jäi parhaiten mieleen. Hän oli todella hyvä! Hän lauloi todella korkealta mutta täysin puhtaasti ja tietysti melodia ja tyyli laulaa on ihan erilaista kuin mihin 'länsimaissa' on tottunut.

Koska viikonloppuna ei tullut opiskelua yhtään, tänään on kirittävä ja luettava tosi ahkerasti. Ensi viikonloppuna on vurossa matka Edinburghiin, joten mun on suunniteltava tarkkaan mun opiskeluaikataulu, että saan työt tehtyä deadlineen mennessä (yksi essee kokonaan valmiina!). Esseiden lisäksi mulla on vielä tiedossa student led seminar heti Edinburgh-retken jälkeisenä maanantaina. Seminaarin aiheena on politiikka ja ekologia yhdistettynä, ja jos olen rehellinen, olen aika pihalla tuolla luennoilla... Asiaa ei helpota yhtään se, että olen ainoa tyhmä, englantia huonosti sönköttävä ulkkari koko kurssilla. Nyt pitäis sitten väitellä brittien kanssa jostain aiheesta, josta en ota mitään selvää. Voi Paula-raukkaa. Saas nähdä kuinka käy. Jospan vaan yritän leikkiä tosi asiantuntijaa...