Tai englantilaiset ja muut ulkkarit kutsuvat sitä kylläkin lumeksi, vaikka skandinaavilaisittain se on kyllä räntää, koska se ei pysy maassa kovin kauaa, se kastelee kengät ja ulkona kävellessä tarvitsee sateenvarjoa. En oo antanu kelin kuitenkaan häiritä mua, vaan esimerkiksi eilen en ottanut bussia palatessani yliopistolta vaan kävelin puoli tuntia takaisin Mary Geelle. Tästäkös kämppikseni järkyttyivät ja pitivät mua vähintäänkin hulluna. Hiukseni tietysti kastuivat pikkaisen ja tällöin kämppikseni alkoivat vuoron perään tarjota hiustenkuivaajansa mulle. Kun sanoin, että olen ok ja että on turhaa kuluttaa sähköä hiusten kuivaamiseen, koska tukkani olisi varmasti täysin kuiva vartin kuluttua, kämppikseni pitivät minua taaskin täysin tärähtäneenä. Päädyin siihen tulokseen, että kämppikseni eivät ikinä selviäisi Suomessa marraskuussa.

Briteilläkin tosin riittää kanssa vielä totuttelemista "kylmään" keliin... Ostin tänään paikallisen sanomalehden ja siinä oli seuraavanlainen tietoisku säästä ja sen aiheuttamista ongelmista Briteissä ja Leicesterissa: Four inches of snow fall in 24 hours. Temperatures hit a low of -0.5C. Six trains cancelled, but buses ran as normal. 57 schools and colleges in the city and country close for bad weather, while eight closed early (allekirjottaneen huomio: hahhahhihhii!) East Midlands Airport stays open and handles an extra 20 flights diverted from Luton, Bristol, Birmingham and Stansted.

Että semmoista täällä. On kyllä pakko myöntää, että kyllä Suomessakin ensilumi aiheuttaa ongelmia joka vuosi ainakin liikenteessä kehä kolmosella, mutta ei Suomessa sentään kouluja aleta sulkemaan, jos lämpötilan laskee alle nollan...

386891.jpg

Tässä on (ah niin idyllinen) maisema mun ikkunasta torstaina, kun lumi / räntä oli satanut maahan.

Eilen kolme Mary Geen asukasta täytti vuosia, ja sen takia Common roomissa järkättiin suuret pippalot. Varmaan kaikki Mary Geen vaihtarit tulivat sinne. Brittiedustus oli heikkoa; vain yksi irkku (eli ei edes britti) uskaltautui osallistua ulkkaripippaloihin.

386873.jpg

Kuva Mary Gee partyista. Takana on tanskalainen Jane, saksalainen Judith, färsaarelainen Margaretha, meitsi, hollantilainen (tai surinamilainen) Shanti ja italialainen Maria Luisa. Mulle selvisi, että mun kämppis Shanti on alunperin kotoisin Surinamista. Vähänkös jänskää! Ennen Surinam oli mulle vain hassun niminen paikka kartalla, mutta nyt oikeasti tunnen yhden ihmisen sieltä ;)

Me jatkettiin Common roomista vielä pubiin nimeltä loaded dog (kirjoitinkohan oikein...) Se on yks mun lempparipaikoista, koska musiikki ei oo liian kovalla ja sieltä löytää aina istumapaikan. Me saatiin viimeksi enkun puhumiskurssilla kotiläksyksi löytää englantilainen poikaystävä just for academic purposes. Lisäksi tämän poikaystävän kanssa tulisi matkustaa Lontooseen. Maria Luisa olikin eilen aika huippu, koska hän löysi yhden poikaystävän sijaan kaksi ja tietysti pojat olivat vielä alkuperäisiä leicesterilaisia! Lontoon reissu jäi kuitenkin tekemättä, koska Maria Luisan italialainen poikaystävä Diego odottaa kotona.

386878.jpg

Pubissa minä, Maria Luisa ja puolalainen Agata.

386885.jpg

Näillä selviää täällä aika pitkälle. Ostin tuon ranskalaisen kahvinkeittimen viimeksi Asdasta, joten nyt joka-aamuinen kahvi on taattu ja sitten kun aloitan kunnolla opiskelun pysyn paremmin kahvin voimasta hereillä. Kuvassa näkyy myön mun lemppariteemerkki ja -maku. En oo löytäny tota teetä ikinä Suomesta, vaikka oon yrittäny. Mun entisessä kesätyöpaikassa sitä oli tosin tarjolla, ja se on oikeesti niin hyvää.

Nyt pitänee lähteä kotia kohti, koska tänä iltana norskipojat lupas järkätä taas jotkut bileet niiden luksusyksityismajoituksessa. Kiitos muuten kaikille kommenteista ja neuvoista! Niitä on tosi mukava lukea. Pitäkäähän Vantski ja Oulu pystyssä!