Lähtöön on neljä päivää.

En oo saanu täällä Vantaalla ihan hirveesti mitään aikaiseksi. Viikonloppuna olin tosin kaverin luona Turussa ja kävin siellä myös kampaajalla (koska siellä on paljon halvempaa kuin täällä ja saa jopa opiskelija-alennusta). Kerroin kampaajalle, että haluaisin punaiset hiukset. Tähän kampaaja sanoi, että mulle sopisi kyllä paljon paremmin tummanruskeat hiukset, lähes mustat. Sitten sanoin, että haluaisin raitoja. Tähän kampaaja taas totesi, että raidat ei oo kyllä hirveen kivan näköiset (eikä ees muodissa), vaan hän kyllä laittaisi ennemmin päälle tummaa väriä joka vaihettuisi alhaalta vaaleampaan sävyyn. Okei, sanoin minä ja annoin kampaajalle vapaat kädet. Pelkäsin lopputulosta, mutta siitä tulikin yllättävän hyvä. Piristävää, että on olemassa vielä kampaajia, joilla on omaa näkemystä ja vielä rohkeutta sanoa se ääneen.

Leicesterin kämpästä tuli vahvistus viime viikolla. Muutan kymmenen hengen soluun, joka on noin kahden kilometrin päässä kampusalueelta. Tossa kämpässä on kolme kerrosta: pohjakerroksessa on neljä huonetta ja kylppäri, keskikerroksessa taas keittiö ja kaksi huonetta ja kolmannessa kerroksessa neljä huonetta sekä toinen kylppäri. Mä sain huoneen ylimmästä kerroksesta. Vuokra on ihan törkeän kallis; saisin samalla hinnalla Oulusta yksityisiltä markkinoilta oman yksiölukaalin. Mutta eipä pidä valittaa. Asumisen kalleus oli kyllä tiedossa, kun päätin lähteä Englantiin vaihtoon.

Huomenna otan tavoitteeksi, että saisin aloitettua jo pikkuhiljaa pakkaamisen. Sitten menen kauppaan ja ostan itselleni jotkut mukavat sisäkengät tonne mun tulevaan soluasuntoon. Ja jos olen oikein ahkera (mitä syvästi epäilen), voisin jopa kerrata pikkaisen enkun kielioppia. Olen tosin huomannut, että enkun kieliopin pänttääminen kirjoista on edelleen yhtä tylsää ja puuduttavaa kuin se oli lukiossa. Säännöt eivät vaan yksinkertaisesti uppoudu mun mieleen. Mun aivojen rakenteessa on varmaan jotain vikaa :P Olen kuullut, että meille erasmuslaisille pidetään ekana päivänä jonkinlainen enkun kielen lähtötasokoe, jonka mukaan meidät sitten jaetaan kielikurssille, jonka olen valinnut (Study Speaking and Writing). En haluaisi nolata itteäni tossa testissä ihan täysin, joten olen kaivanut varastosta esiin vanhat lukion enkun kirjat ja yrittänyt selailla niitä. Mä oon aina ollu tosi laiska kieliopinnoissa. Mulla on ollu sellainen asenne, että uutta kieltä ei voi oppia kunnolla kuin menellä siihen maahan, missä sitä puhutaan äidinkielenä. Toivottavasti mun asenne ei nyt kostaudu enkuissa ihan täysin ;)

Mulla oli tänään niin tylsää, että ehdin jopa surffailla horoskooppisivustoilla, jota (ihan oikeasti) harrastan tosi harvoin. Olin kyllä aika huvittunut, kun sain seuraavanlaisen ennustuksen:

It looks as though you have finally realized a long-term goal. Congratulations, Paula ! Success and advancement are on their way, and you have every right to feel enthusiastic and optimistic about your future. Some vast changes are likely to occur, but they promise to be positive. Expect some travel as well as continuing education. Perhaps you will do some studying abroad. Make the most of these favorable energies.

En kyllä edes usko horoskooppeihin :P