<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Shoppailu on mukavaa. Onneksi keskustaan on sen verran matkaa, ettei sitä tule kuitenkaan harrastettua ihan liikaa... Jotkut sanovat, että Leicester ei ole paras paikka shoppailun kannalta, vaan fiksuinta olisi lähteä viereiseen kaupunkiin Birminghamiin - ketjushoppailijoiden paratiisiin. Mulle Leicester on kyllä riittäny (toistaseksi) vallan mainiosti ja tuntuu, että mielenkiintoisia liikkeitä on jopa pikkasen liikaa. Ehkä mun tyytyväisyys johtuu siitä, etten tiedä paremmasta. Mulla on muuten joskus paha tapa ajatella punnat euroiksi, jolloin erehdyn luulemaan, että kaikki on niin paljon halvempaa kuin Suomessa (mikä ei pidä paikkansa..)

 

Mikäköhän muoti mahtaa olla tällä hetkellä siellä pohjolassa? Briteissä on kovaa huutoa mekot, joita käytetään leggingssien sekä balleriinatossujen / saappaiden kanssa. Noita mekkoja löytyy joka kaupasta, joka värillä ja tyylillä. Löysin laajan valikoiman eri mekkoja myös H & M:ltä, joten voisin kuvitella, että ne kuuluvat valikoimaan myös Suomessa. Tai sitten siellä on tällä hetkellä niin kylmä, ettei niitä voi käyttää ja ne tulevat sinne jälkijunassa vasta joskus toukokuussa :P Balleriinatossuja löytää myös vaikka kuinka paljon! On tiikerikuvioista balleriinaa, rusettiballeriinoja, raidallisia balleriinoja, balleriinoja kaikilla mahdollisilla materiaaleilla... Mun on pakko myöntää, että omistan tällä hetkellä kaksi 'brittimekkoa' sekä balleriinakengät. Maassa maan tavalla, tiedättekös. Mun mekkojen helmat ei oo tosin niin rohkean lyhyitä kuin useimmilla brittitytöillä täällä, kun he lähtevät ulos. Jaksamme joka kerta ihmetellä heidän rohkeaa pukeutumista säällä kuin säällä...

 

Viikonloppuna oli taas kahdet Mary Geen -keittiöpippalot. Niissä tapaa joka kerta uusia tuttavuuksia. Ekat kysymykset kuuluu: What's your name, ...from, What do you study (jolloin vastaus on yleensä aina joko modern languages tai law). Sitten kun kerron että olen Suomesta, keskustelu alkaa aina toisen kanssa siitä, kuinka skandinaavit puhuu niin hyvää enkkua. Ja sen jälkeen vastapuoli yleensä kertoo, kuinka hän oli viime kesänä Norjassa / Ruotsissa / Tanskassa ja kuinka nättiä ja mukavaa siellä oli. Skandinaavia käsitetään yleensä yhtenä suurena blokkina ja Suomi sen pikkuosana. Monilla on harhakäsityksiä Suomen kylmyydestä. Mun kämppis esim. kysy multa, että voidaanko me koskaan pitää sandaaleja kesällä, kun Suomessahan on aina niin tosi kylmä. Kerroin viimekesöstä, kuivuudesta ja metsäpaloista. Espanjalainen ei tahtonu uskoa mua, kun sanoin että kesällä Suomessakin voi uida järvissä ja merissä. Loin vähän lisää eksotiikkaa kertomalla avantouinnista talvella...Veronique, mun ranskalainen kämppis muuten välillä ääntää Suomen "Fainland" ja "fainish". Jaksoin korjata hänen lausumistansa vain kerran, koska musta on iteasiassa aika hauskaa olla kotoisin Finelandista!

 

Mun missio saada essee valmiiksi lauantai-iltaan mennessa epaonnistui. Katsotaan, josko saisin sen tanaan lahes kokonaan kirjoitettua. Tuskimpa.