Rekisterointi onneksi onnistui tanaan ja kirjoittelen nyt koulun koneella. Sori kun aan pilkut puuttuu.. Mulla ei oo mitaan hajua, mista ne saa lisattya, mutta ideoita otetaan kylla vastaan :D En saa muuten mun asunnolle ollenkaan Internet-yhteytta. Nuo Mary Gee - talot taitaa olla yliopistoasuntoloiden huonotasoisimpia majoituspaikkoja, mutta toisaalta vuokrakin on kaikista halvin. Eikohan siella aina yhden kuusi kuukautta saa jotenkin asuttua. Yot on ollu kylla kylmia! Musta tuntuu, etta lammitys laitetaan aina kiinni yoksi.

Tanaan oli ekat luennot, aiheena maaseutumantsa (rural geographies). Luento oli aika erilainen kun vertaa Oulun vastaaviin, koska luennolla oikeasti keskusteltiin eika se siis ollut pelkastaan luennoitsijan yksinpuhelua. Luennoitsija kyseli koko ajan opiskelijoilta kysymyksia, kuten mita asioita maaseudusta tulee mieleen. Talloin opiskelijat oikeasti avasivat suunsa (Suomessa kun on aina tassa tilanteessa tottunut painostavaan hiljaisuuteen....) Luennolla oli kanssa vahan pelottavaa, koska luennoitsija saattoi esittaa kysymyksen kelle tahansa. Yritin kattoa koko ajan mun muistiinpanoihin :P Mulle tuli opiskelutavasta jotenkin vanhat hyvat ajat mieleen yla-asteelta ja siis taysin positiivisessa mielessa.

Mary Gee - taloilta jarkataan joka tiistai ilmainen bussikuljetus laheiseen halpaan supermarkettiin Asdaan, joten saan vihdoinkin ostettua jotain syomakelpoista ruokaa. Olen niin kyllastynyt nuudeleihin, voileipiin, burgereihin ja kaikkeen muuhun rasvaiseen pikkusafkaan! Nalka kuitenkin pakottaa aina ostamaan pikkusnakseja, kun mitaan muutakaan ei oikein ole tarjolla. Illalla yliopiston Student Unionilla on Global Night, jonne kaikki vaihtarit kokoontuvat. Mun taytyy siis alkaa nyt lahtea, etta ehdin tehda tanaan viela kaikki, mita olen suunnitellut. Yhteyksiin!