Oulun kämppäasia ei etene. Olen laittanut mailia, olen soittanut henkilökohtaisesti, olen kävellyt paikan päälle kysymään ja olen taas lähetellyt maileja. Mua ei voi siis ainakaan syyttää yrittämisen puutteesta. Juttu ei kuitenkaan edisty yhtään. Mun ja kansainvälisen toimiston välillä vallitsee tällä hetkellä valtava informaationetenemiskuilu.

Haluaisin kuitenkin saada tähän Oulun kämppään alivuokralaisen, koska a) tykkään tästä asunnosta tosi paljon; kämppikset on mukavia, vuokra on halpa, ympäristö viihtyisä ja yliopisto sekä keskusta löytyvät sopivan matkan päässä. Haluan siis palata tähän asuntoon vaihdon jälkeen! Toinen syy b) on taas se, että mikäli sanon kämpän vuokrasopimuksen irti, edessä on tavaroiden raahaaminen Oulusta lapsuudenkotiin Vantaalle (välimatka noin 611 kilometriä) ja kaksi kertaa tämän jo aikaisemmin tehneenä tiedän kokemuksesta, että se on todella rankkaa. Lisäksi uskon, että isäkään ei ihan kauheasti innostuisi tästä vaihtoehdosta b). Vaihtoehto c) taas "jätä asunto tyhjäksi, maksa vuokra kuukausittain, palaa vaihdon jälkeen asuntoon takaisin" ei taas ole realistisesti toteutettavissa, koska en todellakaan ala maksaa kahta vuokraa periaatteellisista ja taloudellisista syistä! Sitä paitsi Englannissa vuokrien hinnat ovat tunnetusti pilvissä.

Nyt siis toivon, että vaihtoehto a) onnistuisi, mutta esteeksi on noussut tämä edellä mainittu informaation tökkiminen. Mä haluaisin lähteä jo joulun viettoon lauantaina, joten mulla olisi vielä kaksi kokonaista päivää ratkaista tämä ongelma. Jotenkin musta alkaa tuntua siltä, että aikaa ei ole tarpeeksi. Stressitaso nousee...